Totalt antall sidevisninger

fredag 2. desember 2011

2.Desember.

                                          julepic-227

Når jeg skulle til å skrive i dag, kom jeg plutselig i tanker på “hva betyr egentlig ordet Desember”??

Kjekt med data; det ga meg svaret veldig fortUvitende smilefjesOg for dere som ikke vet det: Her er leksikonets forklaring:

Desember, i den julianske kalender den 12., i den gamle romerske den 10. av årets måneder. Navnet er altså bare en nummerbetegnelse. I den norske og den danske almanakk kalles desember for kristmåned, i den svenske for julmånad.

Da vet jeg dèt.        jul-diverse26

I dag har jeg vært og kjøpt årets første nisse. Hadde bestemt meg for å ikke kjøpe noen i år , men har man en samlemani på disse skapningene så har man det. Og han karen som kom i hus i dag var ikke en rød nisse ,men en grånisse. Kanskje det har noe med alderen min å gjøreForvirret smilefjes Og siden han er kjøpt inn mens M-kullet enda bor her har han fått navnet Magnus Gråfot. Magnus minner meg om en snill “filleonkel” jeg hadde da jeg var barn. Og her er Magnus Gråfot:

IMG_3850

Trollkvisten har jeg vært hos naboen og forsynt meg med. Jeg har som nissene i Blåfjell: Bare lånt for så å gi noe tilbake. Og jeg tenker de blir glade for et lite glass med honning som tilbake lån. Kvistene skal pyntes med røde hjerter etterhvert.

Husk at det er lov med mang en god tår i desember for å varme både ditt og andres hjerter.Rødt hjerte

Ha en fin dag!

Siss

1 kommentar:

  1. Han Magnus gråfot så ut til å være en kanakande kjekk kar! Det var en fin kvist du hadde lånt av naboen. Den blir nok kjempe fin med røde hjerter!
    Kjekt nå fikk jeg vite hva desember var.
    Ha en fin 2 desember!

    SvarSlett