Da har Honey-barna blitt fire uker. De vokser og trives. Og selvfølgelig er de som alle andre små: Verdens vakreste! Bare se selv:-)
I….. (Åtto)
Isabella (Sindy)
Ikita
I……… Frøken Rosendal
Da har Honey-barna blitt fire uker. De vokser og trives. Og selvfølgelig er de som alle andre små: Verdens vakreste! Bare se selv:-)
I….. (Åtto)
Isabella (Sindy)
Ikita
I……… Frøken Rosendal
Fort innpå i sommervarmen. Valpene og mor har det helt perfekt. Det er nå arbeide med dem begynner for fullt. Nå er det bare en valp igjen som ikke har åpnet øynene. Det går ikke mange dagene fra de åpner øynene til de begynner å bevege seg betraktelig mer i valpekassen.
Hanne 1
Hanne 2
Tispe 1
Tispe 2
Tispe 3
Da ønsker jeg dere en kjempefin St.Hans-aften!
Siss.
En tilfreds Honey med sine fem små
Da har godjenta “Honey” fått fem herlige valper. De kom keiserlig til verden 12/6 kl 22.30. Det var ingen vei forbi; vi var nødt til å ta keisersnitt siden den første valpen hadde satt seg fast; den lå “gal vei” og med en labb fast rundt endel av bekkenbenet til Honey. Det er slikt som skjer innimellom uten at man har noe god forklaring på det. Når hun ble åpnet av veterinær så viste det seg at det var dette som var årsaken til fødselen hadde stoppet opp etter at vannet gikk kl.18.15. Alt det andre var som det skulle. Veterinæren prøvde også å ta ut den valpen som hadde “kilt seg fast”, uten å lykkes. Heldigvis gikk alt bra med alle valpene og med Honey-jenta!
Helt utrolig hvor fort disse dyra våre er på bena etter en slik sjau; i løp av noen timer var Honey i full fart med å stelle valper og gi de mat. Det vakreste synet jeg vet: Nyfødte valper og moren deres som steller dem så kjærlig og forsiktig:-).
Alle valpene er sorte med tegninger; kjønna var 3 jenter og 2 gutter. De er i god form, spiser sover og spiser igjen.
Dette var en ørliten tilstandsrapport fra meg:-)
Siss
Jeg vil på denne måten få gratulere dere med dagen i dag. Det er helt tilfeldig at jeg husker at det er i dag dere fyller år. Må si at det med datoer er jeg ikke god på. Det må være at dere har bursdag på samme dag som gjør det underverket at jeg husker denne dagen:-)
Da ønsker jeg to gilde damer en fantastisk fin dag!
Hurra for deg som fyller ditt år!
Ja, deg vil vi gratulere!
Alle i ring omkring deg vi står,
og se, nå vil vi marsjere,
bukke dypt og neie, snu oss omkring,
dans så for deg med hopp og sprett og spring,
ønske deg av hjertet alle gode ting
og si meg så, hva vil du mere? Gratulere!
Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!
Ja, nå skal vi riktig feste!
Dagen er din, og dagen er bra,
og du er den aller beste!
Se deg om i ringen hvem du vil ha!
Dans en liten dans med den du helst vil ha!
Vi vil alle sammen også være gla'
og en av oss skal bli den neste - til å feste!
Klem til dere begge fra Siss
Cita på NLK-utstillingen i Drammen 5.juni 2010
Da er Drammen`s-utstillingen over for denne gang. Det er alltid hyggelig å være på NLK sine utstillinger. Masse hyggelige folk, og god stemning. For meg så var denne utstilingen en skikkelig test på hvor langt jeg var kommet med Cita og hennes oppførsel i “sosiale sammenhenger”. Det er bare èn ting å si om den saken, Cita: Jeg er så stolt av deg! Tenke seg til at du av alle kunne sitte oppe i mors stol helt rolig uten å så mye som prøve å hoppe ut.,eller bjeffe. Det er så deilig å endelig ha kommet frem til mål en. Du stoler på meg og jeg på deg. Da har vi det så mye mer trivelig i lag:-) Du oppførte deg også kjempebra i ringen. At dommeren syntes du var en “edel tispe”, er jeg helt enig i. Det var bare det at det stoppet opp på det “edle”. Helt til vi kom til bevegelsen: den var svært effektiv ifølge dommeren. Så da er det vel slik da, Cita: Du er Edel å se på ,men mangler hode ,snute, ører, rygg, og pels. “Blå sløyfe” var det vi fikk. Og vi gikk “seirende” ut av ringen uten et eneste bjeff:-) Ellers var det som alltid hyggelig å treffe flere Fjelldronning-barn på utstillingen. Jeg syntes dere gjør en god jobb alle sammen! ( Grattis med det) Denne gangen ble det mye blått ,men vi skal være klar over at en blå premie er ingen dårlig premie. Det står skrevet i NKKs utstillingsregler om blå sløyfe: Hund av god type og bygning, hvis ekstriørfeil ikke er mer fremtredende enn at den kan sies å være en god representant for sin rase.
Jeg hadde bestemt meg for å ta masse bilder på denne utstillingen, men det blir aldri slik man hadde tenkt seg. Men takket være Sidsel så ble det masse fine bilder av meg og Cita i ringen. De bildene jeg sjøl skulle ta ble heller dårlige. Så beklager Sidsel: det ble ikke noe av bildene jeg tok av deg. Det var forøvrig kjempetrivelig å kjøre sammen med deg på utstilling. Så takk for en fin dag:-)
Et fint sted å ha utstilling:
Bilder fra ringen:
Da har jeg presentert noen glimt fra utstillingen. Da går jeg elegant over til den store begivenheten som er nært forestående hos oss. Da jeg kom hjem fra utstillingen på Lørdag tok jeg med meg Honey hjem til oss. Det er nå hennes hjem i de neste 9 ukene. Jeg skjønner at dette ikke var så lett for Sidsel. Men som hun vet så er Honey i de beste hender, og alle hundene her hos oss aksepterte straks at Honey kom inn i huset. Den som er aller mest varsom med henne er den yngste, Cita .Det er helt rørende å se hvor forsiktig hun er med Honey. De andre har også forståelse for at Honey er høygravid og skal snart føde. Indy ble kjempeglad når valpekassa kom opp. Han måtte bare sjekke umiddelbart at det ikke var noen valper der. Belle må sjekke hver morgen at det ikke har skjedd noe nytt. Asca er den moderlige som alltid ser etter at alt går greit for seg. Ofelia er den som stadig må bort og sjekke at alt er i orden. Så totalt sett har Honey det helt perfekt:-) Fra nå av og en del uker fremover kommer jeg nok ikke til å skrive i denne bloggen på grunn av tidsnød; da kommer jeg i stedet til å oppdatere det meste i den bloggen vi har på våre hjemmesider. Der vil det bli lagt inn filmsnutter av Honey og valpene hennes. Og som vanlig vil jeg lage en vanlig side med valper denne gang også.
Den første filmen er lagt ut idag forresten:-)
Da vil jeg ønske dere alle en riktig god sommer!
Siss.
Vi begynte dagen med vår vanlige tur i skauen med 5 glade hunder. På en slik nasjonaldag blir turen noe spesiell. Alt er så stille i skauen på en slik dag, bortsett fra fuglesangen som hørtes ekstra godt. Og mens vi vandret innover på våre stier tenker jeg at dette er vårt eget lille 17-maitog , med fuglene som musikkkorps og naturen er pyntet til randen av alle slags vakre farger. -Ja vi elsker dette landet!
Kl 16 i dag skulle jeg og Indy gå i borgertoget.Dette var noe Indy aldri har vært med på før, så jeg var noe spent på hvordan dette ville gå. Egentlig bør jeg slutte å bekymre meg for dennne karen. Alt han er med på utfører han med glans. For en hund. Det var en kjempeopplevelse for hun mor selv å få gå i dette toget. Alle de tusener på tusener som så på var glade feststemte mennesker som ropte “Hurra!”, smilte og vinket med flagget. Det var så det nesten kom en tåre i øyekroken på meg flere ganger. Det er deilig å bo i Norge på en slik dag!
Etter endt borgertog gikk turen til ekte hjemmelagede kjøttkaker med kålstuing & ertestuing på en av byens kaffeteriar. Så var det hjem til de 4 andre som tålmodig hadde ventet på oss i noen timer. Som dere skjønner har jeg storkoset meg med min 17 mai. Håper dere andre har det også.
Og dette bildet tok vi av hele gjengen etter at vi kom hjem i kveldingen:
Ha en fortsatt fin uke, alle sammen!
Siss