Totalt antall sidevisninger

torsdag 22. desember 2011

22.Desember

 

Her er den snille kjøkken-nissen min i full gang med å hjelpe meg igår kveld:

                    P1000494

For i dag skal det handle om småkaker - i siste liten. Hurra: jeg har bakt Goro for første gang i mitt livSmilefjes som blunker

Og dèt som en gang visstnok var en komplisert kake! Det er lett som bare det, med elektrisk gorojern og lettvint oppskrift var jeg ferdig med 70  goro på en time….

                         jul-diverse31

Og her er oppskriften:

3 egg

2 dl farin

180 g, smeltet margarin

2 dl kremfløte

2 1/2 dl hvetemel

2 1/2 dl potetmel

1/2 ts kardemomme

Pisk egg og sukker sammen til eggedosis.

Pisk inn smeltet smør

Stivpisk fløten, og ha den i eggedosisen sammen med det tørre.

Varm et gorojern og sett en liten spiseskje røre om gangen. Stekes gyldne.

PS: Jeg valgte å ha 2 spiseskjer conjac i. Men det blir jo en smaksak.

Og da blir de slik som dette:

                 P1000496

Nytrekt kaffe med et ørlit glass likør, julemusikk som strømmer ut i fra P1, og en følelse av å ha gjort et godt stykke arbeid. Kan man ha det bedre i en slik førjulstid????

P1000497

Siss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar