Totalt antall sidevisninger

mandag 18. april 2011

God påske:-)

Jeg kom på her om dagen at rav er fint mot flått. Jeg brukte det for endel år siden, men jeg fikk et problem: Belle syntes det var så morsomt å gnage disse ravstene i stykker på de andre hundenes hjemmelagede ravhalsebånd. Det var ikke bra for hennes tenner. Så derfor sluttet jeg med det. Fant en link om hvor man kan få bestilt slike halsebånd til hund for en billig penge http://flatthalsband.com/index.php?route=common/home&st=1

Mors Ravsmykke ble hengt rundt Ofelias hals her om dagen. Jeg vil ikke ha flått på verken henne eller på valpene hennes. Og det fungere 100%. De andre får på seg flått, men ikke Ofelia. Kjekt!

                    IMG_1987

           Ofelia er så stolt av smykket hun bærer.

Denne sommeren håper jeg blir fri for Expot. Med ravhalsebånd pluss litt hvitløk i maten noen ganger i uka: Dà håper jeg dèt skal holde!

 

Valpene til Ofelia vokser og vokser. Lekelysten kommer mer og mer for hver dag som går.

 

IMG_1997

IMG_1993

IMG_2042

Vi har stadig vekk hyggelige besøk, og i går fikk jeg et ekstra hyggelig besøk.:

Nøve og Gry kom som avtalt kl 20.00. Etter en “ellevill og glad velkomstkomite (Asca,Indy,Belle og Ofelia) gikk turen ganske fort inn til valpene og der la disse damene seg ned. Reneste “paparatsiene” Smilefjes med åpen munn

IMG_2045

Så var det tid for kosSmilefjesmed de små, og mor Ofelia.IMG_2058

IMG_2052

IMG_2055

Mens damene var sammen med valpene, bestilte jeg en stor Pizza til oss. Den kom rykene fersk på døren til oss 45 min etter at den var bestilt.

Vi nøt hver en bit; det smakte helt fortreffelig, med “noget attåt” til Nøve og meg (stakkars Gry var sjåfør,hm!).  Disse damene måtte etter noen timer hjem til Glenne for å vente på flere lamminger. Og som alltid går timene som en røyk i godt selskap. Takk for gode timer sammen med dere!Smilefjes som blunker

 

Da ønsker jeg dere alle en riktig God Påske med dette bildet som et påskesymbol:

IMG_2060

Siss

9 kommentarer:

  1. Rav er verdt et forsøk Sissel. Takk for tipset. Her prøver jeg ut hvitløk før jeg går videre til neste skritt:o) Ofelia så ut som en gammel tante med kjedet, og neste gang lovte jeg å ta med kamferdrops til henne;o)

    Kjempekoselig å besøke deg igjen!!! Noen timer vekk fra gården, i hyggelig selskap, gjorde underverker for kropp og sjel. Tjorven er bare helt utrolig herlig, men du og du og du SÅ GLAD I MAMMAS PUPP!!!!!!! Det blir vanskelig å holde henne unna kraftforsekkene her hjemme:o)

    Ha en fortreffelig dag:o)

    SvarSlett
  2. Så koselig innlegg og bilder med besøk av Gry og Nøve:o)
    Paparazzi fotografer i valpekasse...helt herlig:o)))
    Utrolig som valpene har vokst på bare ei uke. Tipper både Gry og de andre forventingsfulle valpemødre/fedre venter spendt på sitt nye familie medlem skal komme hjem:o)

    Ofelia ser jo riktig så fjong ut med ravsmykket til mor:o)
    Takker for tipset om ravhalsbånd, hørte om det i fjor, men fant ikke ut av hvor jeg kunne få tak i ett. Nå er ravsmykke bestilt, gleder meg til å prøve det ut.

    God påske til dere også!!!

    SvarSlett
  3. Pene Ofelia med smykke, hun ser rett så stolt ut der hun sitter!

    Valpene er jo bare fantastiske, de er blitt så store!

    Ha en fantastisk påske!

    SvarSlett
  4. Synes Ofelia ser ut som en flott dame med smykket sitt. Og valpene er jo bare deilige! :-)
    God påske til dere alle sammen!

    SvarSlett
  5. Rav er jo absolutt smart å prøve. Jeg har ikke hørt om det før, en gang. Ofelia så jo ut som en dronning med den. :))))

    Valpene er jo bare kjempeherlig. Nå gror de fryktelig fort. Må jo rekke et besøk jeg også før de reiser hver sin vei.

    Koselig med besøk av Nøve, da. :) Håper hun ble skikkelig valpesyk. Skal se hun står på listen din neste gang, hihi. :o)

    Ha en riktig god påske!!!!

    SvarSlett
  6. Kjære snille, gode Siss - tusen takk for at vi fikk komme på besøk! Først blir vi møtt av DEN velkomstkomiteèn, ALLE fjelldronning-hunder er vennligheten selv, og så valpene da - med verdens stolteste og fiiiineste valpemor! Så maten, og akevitten, jeg satte umåtelig stor pris på alt sammen.
    Håper jeg kan gjøre litt gjengjeld en dag :o)

    Tipset om ravsmykket er verdt å dele videre. Jeg mener å ha hørt at all slags løk er giftig for hunder, er det helt feil? Alt med måte, vil jeg tro, og flåttbitt er ikke akkurat bra det heller, så hvis kvitløk hjelper..? Nu tenker Nøve høgt.. ;)

    Nå må jeg inn og se til påskekrimmen igjen.
    Ei riktig god påske til dere alle!

    SvarSlett
  7. Der var det til bake!! Hvet ikke helt hva som var feil her men jeg fikk ikke komentert på det forrige innlegget ditt og heller ikke dette, men nå er alt på plass igjen!!
    Fine ofelia med Rav smykke til mor!! Her så får de en hvitløk fed 2g i uka!! Jeg trodde at Roxie ville ha fått flott på seg på Tjøme men det fikk hun ikke. Så da funker det nok!!
    Herlig med besøk da også de papasatzi fotografene i valpekassa!!
    Ha en kjempe flott påske helg!!!

    SvarSlett
  8. Morsomme "damer" å få på besøk, godt dere koste dere.
    Ofelia er nydelig, både med og uten smykke.
    Takk for et godt råd med Rav! det skader jo ikke å prøve, så Oda fikk mors Ravhjerte med en gang, det sikkert ikke stort nok, vi for se.
    Dere ønskes alle en fin og god påske!!!

    SvarSlett
  9. Det er SÅ koseleg å sjå kor fort desse kvalpane veks! No er dei jo vorte kjempestore, og ENDÅ søtare! :D

    SvarSlett