Totalt antall sidevisninger

mandag 5. desember 2011

5.Desember

bjelle2

Da går vi inn i den andre uken av desember, og snøen lar vente på seg her i Sandefjord. Jeg skulle så gjerne ha sunget:

Det snør, det snør,
tiddeli bom.
Det er det det gjør
tiddeli bom.
Nå snør det mye mer enn før
tiddeli bom og tuttemei tu.

Så kaldt det er,
tiddeli bom.
Jeg kjenner det her -
tiddeli bom,
kjenner det på mine tær,
tiddeli bom – og huttemei tu.

sm6

Men siden natt til 14 oktober var varm i år så ser dere jo selv hva primstaven sier:

Første dag i vinterhalvåret. I kirkekalenderen er dagen viet til minne om pave Calixtus 1. (217 - 222).
Primstavmerket er en vott - noen mener en pavehanske. Andre merker er pavelue eller nakent lauvtre.
Viktig merkedag for vinterværet. Slik været var vinternatt, kom vinterværet til å bli. Fra denne dagen skulle hestene ha dombjeller på.

Så da får en slik “snøelsker” som meg bare fortsette å drømme om snøen. Metrologene har i hvertfall sagt at det kanskje kan komme snø de nærmeste dagene.Smilefjes

Og med eller uten snø: denne uken skal jeg virkelig begynne med slike småting som jeg koser meg med til jul. Bake noen gode kaker, eller kanskje lage noe enkel julepynt .

Juleklokkene nedenfor er enkle å lage.

Det en trenger er små terrekottapotter, trekuler med hull i, hobbymaling, noen sløyfer og litt trå. Og hvis en ikke er god til å male kan man jo kjøpe klistremerker med julmotiv på. Så på en-to-tre har du noe koselig til deg selv, eller til å gi bort som en gave

 

 

11-bilde

PS: Disse klokkene har ikke jeg laget, men jeg har laget mange av dem. Det er bare det at de ligger i eskene sine enda..Smilefjes

Siss

1 kommentar:

  1. At snøen lar vente på seg synes jeg er helt greit, til tider. Jeg tenker med gru på den lange vinteren vi hadde fjor. Litt hvitt er bare greit. Det blir så lyst og koselig ute. MEN å komme seg fram på jobb...det var slitsomt i fjor.

    De klokkene var kjempefine!!!! Kreativiteten din er kjempestor. :)))))

    SvarSlett