Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. desember 2011

17.Desember.

Juletur i Sandefjord by!

P1000473

I går hadde jeg en koselig avtale med en god venninne: Vi skulle møtes i Sandefjord for å shoppe julegaver både til oss selv og andre. Det er jo lov å skeie ut litt til seg selv også sånn like før jul. Så det ble en tur til en butikk som heter “Lille India”. Der har de masse morsomme klær som både jeg og min venninne liker. Og noen plagg ble det på oss. Man må jo pynte seg til jul, he hm!Smilefjes som blunker

Det er mange fristelser nå sånn like før jul, og her vil jeg nå presentere en koselig dame som står inne på “Hvaltorvet” i byen vår og selger noen fantastiske gode spekepølser, med akevitt-gele til.

Det er sjeldent å treffe på så hyggelig dame som dette. Blid og serviceminded!

P1000464

 

Og på toppen av det hele så er standen så fin med reinsdyr og  masse spekefat med nisser på:

P1000466

Det var andre gangen jeg var innom henne idag. Så i år er det mange som får slike fine spekefat til jul fra megSmilefjes

             IMG_3982 

Og når man først er på en handletur  i byen så måtte vi jo også ta en tur innom “Julemarkedet” som har hatt åpent hver helg i flere uker nå. Der traff jeg en god kjenning av meg som har stått der i flere år og solgt honningprodukter +++++ masse andre ting.P1000463

Men her ble det ikke noe handel. Honningprodukter har vi nok av hjemme,hehe, siden Per er birøkter sjøl. Men at “Bie-Helene” er fin der hun står med nisselua på er det ingen tvil om. Og utenfor sitter Nissefar og passer på det hele….

P1000459

En slik dag går fort i godt selskap, og nå var tiden inne til å vende nesa hjemover.  Sjøl om snøen manglet så fikk jeg likevel en viss fornemmelse av jul. Julesanger spilles , noen springer i gatene,  noen går sakte, noen roper på mamma, noen er blide og noen tar bilder slik som meg. Til min venninne: Takk for en fin dag med deg!

                P1000474

Og idet jeg snur meg vekk fra byen min så slår det meg at det er denne byen som faktisk er “min”. Masse barndomsminner fra tidligere førjulsturer med mor, far og storebror “Brormann” strømmer på………….

Ha en fin helg!

Siss

1 kommentar:

  1. DETTE ER JUL!!!!! Å gå å kose seg med gode venner og besøke sånne juleutsalg. :)))) Så kos!!!!

    SvarSlett