Totalt antall sidevisninger

fredag 16. desember 2011

16.Desember

 

Hei på dere!

IMG_3963

I dag har jeg –Baronessen - bestemt meg for å “låne” tastaturet på denne datamaskinen. For nå er det virkelig min tur til å advare alle andre katter der ute om hva dere har i vente i de nærmeste dagene og visstnok frem til noe de kaller “julen” er over. Jeg bare sier det så enkelt at f.eks. ikke klatre i trær som står innomhus! Det kan ende med et rabalder uten like.Forvirret smilefjes Vel, jeg kom ikke så langt opp i treet, men det var nære på. Og jeg skjønte at dette ikke var særlig populært…

IMG_3973

Og for å si det slik: Ikke skjønner jeg hva som er forskjellen på trær inne og ute. Dere skulle bare ha hørt hvordan de skrøt av meg i høst når jeg klatret opp i et tre ute i hagen i nesten full storm. Da var det ingen reprimander, nei. De skrøt uhemmet av hvor modig jeg var. Men, med dette treet inne i stuen idag var det bare “huden” full av kjeft…

IMG_3167

Og jeg må jo påstå det at det er mer modig å klatre i et slik tre inne med allverdens “leketing” på. Bare det å få satt potene riktig slik at jeg ikke tvinner meg inn i alt som henger der er et kunststykke i seg selv. Men jeg har en ide: Før denne julen er over skal jeg nok ha klart den bragden det er å komme til toppen av et slikt “inne-tre”. Det er bra jeg har to trær i heimen å øve på. Og at det kan ende med et brak – ja, dèt får jeg ta med på kjøpet.

 

IMG_3969

Så til alle katter der ute: Ikke gi opp juletreklatring hvis dere har lyst til det. Det er vel jul for oss også????

IMG_3965

Potetrykk fra Baronessen von Rosen med ønske om en fin kattejul!

4 kommentarer:

  1. Så Koselig av deg Baronessa! At du har tid til i disse inne-klatretidene å legge igjen ikke bare et men flere potetrykk. Jeg synes du er himla god til å klatre, helt opp i de tynneste grenene. Du frister Ville til en sånn hund etter katt lek, hadde vært gøy med ei sånn fin jente som deg hos oss også:o)

    Ellers så minner du meg veldig om katta til min farmor. Hun var også vakker og svart som natten og hadde det kongelige navnet Soraya, eneste med henne, hun likte bare min farmor, vi andre fikk bare se på henne;o)

    SvarSlett
  2. Hallo på deg Baronessen! Veldig staselig navn du har!! Her i heimen hos oss får jeg heller ikke lov til å klatre i "inne tret" Så er det alle de nissene som matmor kaller de får jeg heller ikke lov til å røre! Men vi lurer oss til det vi, ikke sant baronessen!! Stor puse hilsen fra Disel som åsså må holde ut med både hunder og nisser!!
    Må jo bare si en ting da. De er ganske merkelig disse folka våre! Skryter uhemmet av oss når vi klatrer ute men inne så får de det jek vil kalle karamba!! Ha en fin helg Baronessen og alle andre pusekatter, spesielt førøkner.

    SvarSlett
  3. Det er da merkelig rart at du ikke får lov til å klatre inne, hihi. :) Men jeg tipper matmor vil ha alle tingene som henger der i noen år til. Hun er bare redd for at du skal ødelgge noe.

    Jeg har sikkert hatt noe kjedelige katter her i huset. De har aldri prøvd seg på juletreet. :)))

    PS, jeg har gitt opp karamellene. Det så litt vanskelig ut når du prøvde. :)))

    SvarSlett
  4. Hi,hi, du er bare skjønn, miss Baronesse!

    Vet ikke de, du bor hos, at katte vil bestemme selv og gjør som de vil?
    Kanskje lurt du hører "litt" på hva de sier, så det ikke blir for mye nisse bråk! Å så er det mye bedre å klatre ute i "ordentlige" trær.

    Fine bilder med bevis på du har rotet litt!
    På det siste bildet ser du veldig sinna ut, har matmor ertet deg med nisseluen? uff da.

    SvarSlett