Totalt antall sidevisninger

mandag 12. desember 2011

12.Desember


På låven sitter nissen - med en kvinne på sitt kneUvitende smilefjes
IMG_3948
Og hvor fant jeg så denne nissen??? Jo, det hadde seg slik at jeg og han far sjøl i huset her skulle en tur på Slottsfjellets Musum i Tønsberg i går. Jeg hadde lest at der skulle det være jul i hver en krok. Og om det ikke var i jul i alle kroker så var det et koslig avbrekk i en ellers hektisk hverdag. Og som dere ser så fikk jeg lov å sitte på nissefars kne. Og tenk: Han hadde en gave til meg også. Det “kostet” en klem, men pytt,pytt hva gjorde vel det. Julegaven var en søt og god mandarinSmilefjes som blunker
Museums bilde 1
Det var ikke så lett å få tatt så mange bilder på museumet. For slik de levde i gamledager så var det ikke mye elektrisk strøm å oppdrive. Nei, da gikk det på parafin og stearinlys. Det var utrolig koselig å gå og vandre i gamle hus med fyr på gruva, lukten og smaken av nystekt brød og sveler. Balsam for sjelen en “stakkars stund”
Og: Så langt er det fra museumet i Tønsberg til Oslo. Vil tro at det i 1880 var flere dagers reise…:
Museums bilde 2

Jeg må bare ha med et bilde til av nissefar. Det var så fint å plutselig oppdage at han satt der litt ensom og forlatt helt innerst på låven. Og hans budskap var: Hvis vi ønsket oss noe sterkt nok, så gikk ønsket vårt i oppfyllelse til sluttSmilefjes
På loven sitter nissen
Og til Marianne på Eikvadsbråten: Gratulerer med dagen.
Siss

1 kommentar:

  1. Så heldig du er Siss som fikk sitte på fanget til en virkelig ekte Nisse;o)

    Vi får tro på Nissens budskap:o)))

    SvarSlett