Totalt antall sidevisninger

torsdag 1. desember 2011

1 Desember

Hei hå nå er det snart jul igjen, og denne karen måtte bare opp og hilse på alle de rare nissene.
Her var det mange rare Nisser
Heldigvis har jeg 24 dager til julaften er her, for iår ligger jeg nok noe “etter skjema”; alle nissene har forlengst bedt om at jeg henter dem fram fra skuffer og skap, og nå er de første heldigvis kommet på sine “faste plasser” i heimen. Det å ha 4 livlige krabater i huset tar sin tid…. De reiser i løpet av helgen. Og som alltid så gruer jeg til det. Men jeg vet det er 4 familier der ute som gleder seg enormt til å hente disse bamsene hjem, og at valpene får det som plommen i egget er jeg ikke i tvil om et eneste sekund.
Da vil jeg bare dele dette diktet med dere. Syntes det passet litt til alt regnet og tåken vi har hatt i det siste:

Mot jul

Som`ren er borte
dagene korte,
men gjennom mørke, tåke og regn
langt i det fjerne
lyser en stjerne –
Betlehems-stjernen, det himmelske tegn.


Snart skal vi høre
klokkene føre
budskap om høytid i hjemmene inn.
Klart skal det klinge,
inn skal de ringe
julen for alle – i hjerte og sinn.

(Margrethe Munthe)

Og hvis noen er i tvil ? Jul blir det okke som!
                           jul-tre2
Siss

3 kommentarer:

  1. Hellandussen *smelte* Så herlig en bamse som hilser på nissene :-D Ikke skjønner jeg hvordan en klarer å sende disse helrige bamsemumsene fra seg, men som du sier: De får gode hjem, så da er det ikke så gæern't lell :-)

    Det diktet er da nydelig. Kjente jeg begynte virkelig å glede meg til juledagene :-)

    Riktig god 1. desember til deg!

    SvarSlett
  2. Så du henger litt etter i år du åsså. Jul blir det selv om vi ikke er helt ferdige til 1 desember! Klart at den lille vofsen måtte hilse på sissene!! Kos deg videre med pynting og prating med nissene!! Vi får nok ikke noe svar av de med en gang men de er utrolige greie å prate med. En får i grunn det svaret en vil ha.

    Fint jule dikt du hadde funnet!! Ha en fin 1 desember hos dere!!

    SvarSlett
  3. Så nydelig liten valp mellom nissene:o) Nissene er ivrige hos dere til å flytte inn i stua, eller så er mine litt treige.

    Den grana likte jeg - det blir JUL det blir JUL - synes jeg den sier;o)

    SvarSlett